سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گیلان نشاط
 

محل درج آگهی و تبلیغات
 
حجاب باید به‌عنوان یک دغدغه انسانی مطرح شود نه تنها یک دلواپسی اسلامی/ چرا از مسأله حجاب بهره‌گیری سیاسی می‌شود؟

***نسیم معرفت***


*** راه های تَحقُّق عفاف و حجاب در جامعه و کشور و عالَمِ بشریّت+نسیم معرفت

 

*** حجاب باید به‌عنوان یک دغدغه انسانی مطرح شود نه تنها یک دلواپسی اسلامی/ چرا از مسأله حجاب بهره‌گیری سیاسی می‌شود؟!!+شبکه اجتهاد+24 تیر1399+کلیک .

* آخرین اخبار+ شبکه اجتهاد +کلیک  .

استاد سید مُنذِر حکیم با بیان اینکه درباره حجاب و عفاف نخستین گام ایجاد دغدغه و اهتمام نسبت به این مساله است گفت: در گام دوم باید مشخص شود بحث حجاب و عفاف برای همه انسان‌هاست یا تنها مختص مسلمانان است.

شبکه اجتهاد: دو واژه‌ی «حجاب» و «عفت» در اصلِ معنای منع و امتناع مشترک‎اند. تفاوتی که بین منع و بازداری حجاب و عفت است، تفاوت بین ظاهر و باطن است؛ یعنی منع و بازداری در حجاب مربوط به ظاهر است، ولی منع و بازداری در عفت، مربوط به باطن و درون است؛ چون عفت یک حالت درونی است، ولی با توجه به اینکه تأثیر ظاهر بر باطن و تأثیر باطن بر ظاهر، یکی از ویژگی‌های عمومی انسان است؛ بنابراین، بین حجاب و پوشش ظاهری و عفت و بازداری باطنی انسان، تأثیر و تأثّر متقابل است.

بدین ترتیب که هرچه حجاب و پوشش ظاهری بیش‌تر و بهتر باشد، این نوع حجاب در تقویت و پرورش روحیه‌ی باطنی و درونی عفت، تأثیر بیش‌تری دارد؛ و بالعکس هر چه عفت درونی و باطنی بیش‌تر باشد باعث حجاب و پوشش ظاهری بیش‌تر و بهتر در مواجهه با نامحرم می‎گردد.

«پایگاه مفتاح» نیز برای بررسی این موضوع با حجت‌الاسلام والمسلمین سیّد مُنذِر حکیم به گفت‌وگو نشسته است که در ادامه نتیجه این گفت‌وگو را ملاحظه می‌کنید؛

«پایگاه مفتاح» :  ما همیشه و به صورت خاص در این چند ساله بر سر عفاف و حجاب ، مسأله داشته‌ایم که الان هم مسأله‌ای کاملاً به روز شده است. به عنوان اولین سؤال اساس این عفاف و حجاب چیست؟ نماد و بروز آن در جامعه چگونه است؟ این مشکلات را چگونه باید برطرف کرد و یا اینکه این مسأله اصلاً چگونه به وجود آمده است ؟ نظر شما در باب این مسأله چیست؟

حیکم: به نظر می‌رسد که ما به جای پاسخ جزء‌نگرانه و مَقطعی به سُؤالات مطرح و نامنظّمی که در ذهن‌های بسیاری از افراد جامعه ما مطرح است، لازم است که یک طرح صحیح از مسأله داشته باشیم و روش علمی حلِّ مسئله را پیدا کنیم، سپس به حلّ آن بپردازیم. این روند منطقی تعامل با هر مساله‌ای است :

 

الف- عنوان صحیح و تعریف درست از مسأله و پیدا کردن نقاط کور و اشکالاتی که در آن مسأله وجود دارد.

ب- پیدا کردن روش صحیح حلِّ آن مسأله.

ج- پرداختن به هر مسأله با همان روش صحیحی که به دست می‌آوریم.

در خصوص مسأله عفاف و حجاب، کار مهمی که در دو سال گذشته تا الان انجام شده، این است که ما بحث را به سطح یک بحث علمی عمیق و عرفانی با توجه به فقه اهل‌بیت  (عَلَیهِمُ السَّلامُ) مطرح کرده‌ایم و هنوز مشغول بحث و بررسی ابعاد مختلف این موضوع هستیم. این کار بسیار اصولی، اساسی، زیرساختی، زیربنایی و زمان‌بر است و باید تمام مسئولان نظام در سطوح قابل توجه و افراد تأثیرگذار اعمّ از برنامه‌ریزان، طرّاحانِ مسائل فرهنگی، برنامه‌ریزان دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، مُدرّسان و سخنرانان، صدا و سیما، فیلمنامه نویسان، کارگردانان و بازیگران در کنار حمایت‌های قانونی قوه مُجریه و قوه قضاییه دست به دست هم دهند و در راستای بحث امنیت مطلوب جسمی و روانی در جامعه، سلامت اخلاقی و حاکمیت ارزش‌های الهی در جامعه انسانی که خط قرمز ما هستند، دست به اقدامات جدّی بزنند. بنده به عنوان یک پیش درآمد و مَطلَع [نقطه آغازین] در مورد این بحث که می‌تواند برای کلیه صاحب نظران و مخاطبان ما در جامعه اسلامی و حتی فراتر از جامعه اسلامی با این مخاطبی که در نظر گرفته‌ایم، قابل توجه باشد ، این پیشنهاد را بدهم که با طرح چند سؤال کلیدی و پاسخ‌های راهگشا خود را وادار به تدبّر و تأمل در این بحث کنیم .

 

باید با طرح سؤال و ایجاد انگیزه، فرهنگ سازی را شروع کنیم. این فرهنگ سازی گاهی با القاء مطلب است که معلوم نیست مخاطب ما تا چه اندازه پذیرش آن را داشته باشد. ممکن است حتی مبانی مطالب ما را نپذیرد. لذا ما با این چند سؤالی که قصد مطرح کردن آن را داریم، می‌خواهیم برای برون رفت از مشکل بی حجابی و کم عفتی راهکار بیابیم.

 

اولین مسأله‌ای که باید اینجا عنوان کرد و شایسته تأمل و تدبر است، این است که جامعه اسلامی و انقلابی ما که دوره چهل ساله خود را پشت سر گذاشته است با فراز و نشیب‌های متلاطمی که از آغاز انقلاب، جنگ تحمیلی و تهاجم فرهنگی که جامعه ما با آن دست و پنجه نرم می‌کرده، روبه رو بوده است. یعنی باید اول بستر و بحث کار خودمان را روشن کنیم؛ جامعه ما چهار ویژگی مهم دارد که متأسفانه برای بسیاری مغفول مانده و موجب شده در تشخیصِ راهِ درست، دچار اشتباه شویم. حال این ویژگی‌های جامعه ما چیست؟

 

1- جامعه ما به برکت اسلام و انقلاب اسلامی و تحولات جهانی یک جامعه نواندیش است.

 

2- جامعه ما یک جامعه پویا و سرزنده است.

 

3- جامعه ما در یک رزمایش بسیار عظیم در این چهار دهه و دهه‌های بعدی به نام تنازع بقا و جنگ تمدن‌ها یک شرکت بسیار فعال و مقتدرانه دارد. نمونه آن به هم ریختن کل نقشه‌های استکباری داعشیان و کل مؤسسات وابسته به آن و طالبان و تمام گروهک‌هایی است که از حمایت جدی استکبار برخوردار هستند. جامعه ما در چنین رزمایشی شرکت کرده است.

 

4- جامعه ما به لحاظ نگاه‌های بلند و آسمانی که اسلام و اهل‌بیت  (عَلَیهِمُ السَّلامُ) به ما دادند، می‌خواهد جامعه بشری را از بحران جنگ تمدن‌ها به سمت تفاهم، تکامل، تعامل تمدن‌ها به پیش ببرد. یعنی همه جوامع بشری در حال حاضر با این تفاوتی که امروزه در آن‌ها دیده می‌شود به این سمت در حال حرکت است و گفتمان انقلاب اسلامی همان حرکت است که یک مجموعه مفاهیم و ارزش‌های جدید را در جامعه بشری مطرح و نهادینه کرده است.

 

یکی از عوامل [رشد و توسعه فرهنگی  در خصوص مسأله عفاف و حجاب] شکست مفتضحانه فرهنگ غربی و فرهنگ‌های غیر الهی است که کاستی و نقص خود را به خوبی نشان می‌دهد . ما در این شرایط هستیم. اگر شما بتوانید شرایط را درست تشخیص دهید، راحت می‌توانید با مسأله کنار بیایید. حال اولین کاری که باید در این جامعه نواندیش و پویا انجام داد، کمک کردن به جامعه بشری است. در بحث شهادت سردار سلیمانی، همینکه یک مقام روسی می‌آید و به این رفتار غیر قانونی و غیر اخلاقی و خلاف حقوق بشر اعتراض می‌کند، یعنی در حقیقت جامعه بشری به سمت مسیر مطلوبی در حال حرکت است. در غیر این صورت و در یک شرایط دیگر بسیاری چشمشان را بر روی بسیاری فجایع می‌بندند و هیچ کس اعتراضی نمی‌کند. مثل سکوتی که خیلی از دولت‌ها در همین مسأله جنگ نامتعادل و نابرابر یمن و همینطور تمام کشورهای خط مقاومت که برای ایجاد یک تحول و نهادینه کردن ارزش‌های انسانی و اسلامی سرمایه گذاری می‌کنند، به خرج دادند.

 

اولین کاری که ما در اینجا و در این شرایط باید انجام دهیم، این است که برای جامعه خود و جامعه انسانی طرح سؤال جدی و واقعی انجام دهیم و اگر بخواهیم جامعه خود را به سمت دانش به پیش ببریم، باید سؤالات جِدّی ایجاد کنیم . همین بحث عفاف و حجاب را چگونه باید به سؤال تبدیل کنیم؟ این اولین گام برای ایجاد دغدغه و همچنین ایجاد اهتمام به این مسأله است. ممکن است شما بگویید که ما در حال طرح پرسش هستیم. اما آیا واقعا این پرسش شما یک دغدغه جدّی اجتماعی شده است؟ لذا گام اول ایجاد سؤال و دغدغه اجتماعی است .

 

گام دوم این است که باید مشخص شود این بحث حجاب و عفاف برای همه انسان‌هاست یا تنها مختص مسلمانان است؟ یعنی آیا نیاز یک انسان را در جامعه بشری برآورده می‌کند یا تنها نیاز مسلمانانی که خداوند این حکم را بر آنان مقرر فرموده، برآورده می‌کند؟ به عبارت دیگر آیا این مسأله باید یک دغدغه انسانی باشد، یا تنها یک دغدغه و دلواپسی اسلامی است؟ یعنی حتی اگر دستوری هم از جانب خداوند برای آن مسأله صادر نشده بود، آیا جامعه انسانی که امروز با نقشه‌های تَفنُّنی و گوناگون استکبار جهانی دست و پنجه نرم می‌کند و برای مَسخِ انسانیت برنامه‌ریزی می‌کنند و به تعبیر امام خمینی(ره) که می‌فرماید «دنیا داران و دنیا طلبان با همه توان خود به جنگ خداباوران و خداگرایان و خدامحوران آمدند و در این راه از هیچ کاری فروگذاری نمی‌کنند؛ چون منافع و مصالح خود را در جنگ با خدا می‌بینند و لذا با آخرت گرایی و خداگرایی و دین محوری و تربیت ارزش‌ها در جامعه انسانی می‌جنگند» نباید اقدامی انجام دهند؟

بنابراین این دغدغه و این دلواپسی باید انسانی باشد و فراتر از جامعه اسلامی به پیش رود؛ البته برای جامعه انقلابی ما که در سنگرهای تقابل با استکبار جهانی، پلّه‌های موفقیت را با صعود می‌پیماید، یک نیاز و تأکید بیشتری خواهد بود. اما ما باید جامعه جهانی را هم به این سمت سوق دهیم. چرا که ما در تعامل با جامعه هستیم و حجاب و عفاف را در جمهوری اسلامی مستقر کردیم. ولی تمام کشورهای اطراف شما و اروپای شرقی و غربی و آمریکایی فضای ناسالم و مسموم دارند و هیچ مرز ارتباطی محدودی هم با آن‌ها وجود ندارد. لذا یکی از دغدغه‌های مهم، همراهی کردن این جوامع با خودمان است. پس شما یک وظیفه‌ای فراتر از جامعه خود دارید. درست مثل مسأله جنگ؛ همه ما باید از مرز و بوم فرهنگی خود حمایت کنیم و چون این حمایت از بیرون نیز آسیب می‌بیند باید از درون و بیرون به دنبال یک مدافع و حامی و تقویت کننده باشیم و به هر اندازه‌ای که در فتح این تهاجم پیش برویم، می‌توانیم درون خود را پاک‌سازی و بهسازی کنیم.

گام سوم در مورد این مسئله که مهم است  اینکه در مورد مسأله حجاب از دو جهت طرح مسأله غلط صورت گرفته است. طرح غلط مسأله حجاب به این است که ما حجاب را تنها به سطح بدنی و ظاهری و مخفی کردن مو و چادر پوشیدن خلاصه کردیم، در حالی که این حجاب برتر فرع یک مسأله مهم‌تر بوده و آن یک ارزش اخلاقی و رفتاری به نام عفاف است. اگر عفاف در جامعه نهادینه شد، حجاب نیز بی درنگ در کنار او خواهد آمد. اما اگر در جامعه بی عفتی نهادینه شد و رونق پیدا کرد، حتی اگر صدها برنامه در این راستا ریخته شود به موفقیت نخواهد رسید. لذا باید در نگاه به حجاب، اصالت عفاف را مطرح کرد و حجاب را در پرتو آن قرار داد و این حجاب در اینجا مختص همه اقشار خواهد بود. رابطه عفاف و اصل اخلاقی حیا برای انسان برخاسته از خردمندی و خردورزیست.

در اینجا ممکن است دیده شود که جامعه بشری به ضد این ارزش‌ها رفته و حرکت کرده است. الان کشیش‌های دنیا و بزرگان جوامع مسیحی و یهودی ثمره تلخی از این آزادی‌های رایج در جوامع خود را درو می‌کنند و با زبان گویا و فریادی رسا  [ندا] می‌دهند که بیایید و برای حلِّ این مشکل راه حل ارائه دهید. این تجربه تلخ آزادی بی حد و مرز و حقوق بشر ناقص و غلطی است که امری استکباریست و حافظ منافع مادی آنان است. چنین حقوق بشری با این ویژگی که دارد، راه را برای چپاول استکبار باز می‌کند. بی بند و باری و جنگ، اهرم اصلی استکبار جهانی برای رسیدن به منافع مادی خود است. بنابراین اگر بنا شد که ما نگاه خود را به مسأله حجاب و عفاف تصحیح کنیم، به اینجا می‌رسیم که ما باید رابطه حجاب را با پشتوانه آن خیلی خوب ببینیم. حال می‌توانیم وضع خود را در این حالت در چهار بخش مطرح کنیم. به طور کل چهار نگاه در حجاب وجود دارد:

 

1- نگاه حقوقی به حجاب

2- نگاه سیاسی به حجاب

3- نگاه اجتماعی به حجاب

4- نگاه تربیتی به حجاب

در اینجا باید به بیان مسئله‌ای پرداخت که نیاز به حل شدن فوری دارد. اگر کسی این چهار تفکیک را متوجه شد به راحتی خواهد فهمید که چرا از مسأله حجاب بهره‌گیری سیاسی می‌شود. ؟! استکبار جهانی از این مسأله در جهت تحقق منافع خودش بهره‌گیری سیاسی می‌کند. با چه پشتوانه‌ای؟ با آن نگاه غلطی که به حقوق بشر دارد و آن را نهادینه کرده است. این نگاه غلط به حقوق بشر ناشی از مغفول ماندن فلسفه تربیتی عفاف و حجاب در بستر جامعه است. حال ما برای حلّ این مسأله باید نگاه خود را به انسان و حقوق بشر تصحیح کنیم. در این نگاه موجود به حقوق بشر [که همان حقوق بشر استکباری و آمریکایی است] ، رابطه و تلازم حقوق انسان و وظایف انسان را از میان بُردیم  [و بُردند] . ما حقوق بشر را ناقص معرفی می‌کنیم، چون وظایف انسان را تعریف نکردیم و لذا تعریف ما از آن ناقص و غلط خواهد شد. بنابراین در ابتدا باید وظایف بشر را معنا و تعریف کرد و بعد حقوق بشر را در پرتو این وظایف ببینیم. نگاه حقوقی زمانی تصحیح می‌شود که ما یک نگاه تربیتی و اجتماعی صحیح را برای بحث عفاف و حجاب به دست بیاوریم. اگر چنین نگاهی حاصل شود ما به آخِر خط که جلوگیری از روندِ تهاجمیِ شبیخونِ فرهنگیِ دشمنانِ بشریت است ، می‌رسیم.

این مسیریست که باید آن را طی کنیم. لذا ما در اینجا نقشه برون‌رفت از این مُعضل جامعه بشری را مطرح کردیم و اگر ما این نقشه راه را خوب باز کنیم، ترجمه صحیح کنیم، مراکز علمی و فرهنگی ما دست به دست هم دهند و وارد یک گفتمان جدی در اینجا شوند و در تمام شبکه‌های اجتماعی داخل و خارج کشور ترویج کنند، می‌توان شاهد یک فتح بسیار عظیم و بزرگ بود. باید از سرچشمه‌ها شروع کرد و نباید به علل آن‌ها بی‌توجه شده و به فرعیات توجه کنیم. این یک سطحی نگری است که در بعضی افراد وجود دارد. همچنین اگر ما بخواهیم که این مسأله را به صورت ریشه‌ای حل کنیم باید به تک تک افراد جامعه مهارت تفکر و تدبر و جستجو و تحقیق را آموزش دهیم که از سطحی نگری دور شوند تا بتوان در مقابل نقشه‌های شوم و دَدمنشانه دشمنان بشریت که انسان‌ها را از خردمندی و خِرَدورزی دور نگه می‌دارند، مقابله کنیم. برای طرح این مسأله نمی‌توان زمان تعیین کرد، بلکه هر زمان آن را شروع کنیم و در جهت صحیح آن پیش برویم، موفق خواهیم شد. هر چه قدر که به توسعه در این مسیر نزدیک شویم زمان ما کمتر خواهد شد [و به مقصد و هدف در باب حجاب و عفاف نزدیک تر خواهیم شد] . در اینجا باید عناصر اقتدار فرهنگی را پیدا و تقویت کنیم و سپس آن را گسترش دهیم.


«پایگاه مفتاح» : به نظر شما در مورد این مسأله در دانشگاه‌ها که قشر فرهیخته‌ای هستند چه اتفاقی افتاده است؟

حیکم: من معتقدم چون نگاه‌های ما یک نگاه‌های مقطعی و جزیره‌ای به مسائل بوده و ما به دنبال روش حل مسأله نبودیم، تمام جواب‌های ما چیزی شبیه به یک معجون است که همه چیز در آن وجود دارد. همینکه ما نتوانستیم جامعه خودمان را به گونه‌ای پیش ببریم که تمام دست‌اندرکاران مهم کشور را در سطحی از سلامت، بصیرت، راز نگهداری، خود نگهداری و تقوای مطلوب قرار دهیم، در معرض آسیب قرارگرفته‌ایم؛ راه نفوذ در این جامعه هنوز باز است. اگر ما بخواهیم مهارت تفکر و تدبر را سامان دهیم، باید از خانواده شروع کنیم و در خانواده است که والدین و زوجین و همسران باید خانواده را به گونه‌ای مدیریت کنند که در تمام شرایط ناگواری که برای جامعه پیش می‌آید، فرزندانشان در این شبیخون فرهنگی ، بسیار مقاوم و پر قدرت باشند که دشمن نتواند در آنها نفوذ کند و مغرور مال، زراندوزی، پست و مقام نشوند و بتوانند در جایگاه‌های خودشان ایجاد تحول کنند .  اینکه آموزش دهیم افراد حق انتخاب دارند و اینکه چگونه درست انتخاب کنند و تن به انتخاب اشتباه و بدون فکر و آینده نگری نزنند ، [آموزش و توجه به این امور] چیزی است که از قلم افتاده است [و مسؤلینی که عهده دار مسائل فرهنگی و دینی و تربیتی هستند  و نیز مردم نسبت به این امور غفلت دارند و اهتمام شایسته ندارند] .

 

اینکه من نتوانم فرزند خود را اینگونه تربیت کنم، آسیب و مشکلی است که به شخص من مربوط است. نباید از خانواده غافل شد. نباید این تربیت در خانواده را رها کرد و آن را به صداوسیما، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها سپرد. البته اینگونه نیست که مطلقاً در این زمینه ناتوان و ناموفق هستیم. ما جوان‌های موفقی داریم که محصول همین تربیت مناسب در خانواده است که در حال خدمت به جامعه خود هستند. اما نقش خانواده باید پررنگ تر باشد و آموزش‌های بیشتری را فرا گیرد تا بتواند در تأمین درست فکر کردن و انتخاب درست، تاثیرگذار باشد. در این زمینه باید به روش ایجابی عمل کنیم. باید قانون، امنیت روانی و اجتماعی و سلامت اخلاقی را در جامعه تعریف کرده و قانونمند کنیم. به عبارت دیگر باید از پیشروی آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم. روح و روان انسان نیز چون بدنش نیاز به محافظت دارد. مسئولین اجتماعی و قانونگذاران نیز باید برای جلوگیری از پیشرفت این آسیب‌های اجتماعی قانونگذاری کنند و تحول در این مسأله را به وجود آورند و نگاه غلط در مورد این مسأله را تصحیح کنند.

 

«پایگاه مفتاح» : در حال حاضر عده‌ای بی حجابی را به عنوان ابزاری برای مخالفت با حکومت قرار می‌دهند و کمپین به راه می‌اندازند. آیا به نظر شما برای مقابله با اقدام آنها باید اقدامی جداگانه انجام داد یا در همان روند، این مسأله نیز خود به خود حذف خواهد شد؟

حیکم: اگر نگاه ما یک نگاه جزءنگرانه نباشد، به این نتیجه می‌رسیم که مسائل سیاسی همه به هم ربط دارند و مخالفان این حکومت فعال و پویا و نواندیش از هر وسیله‌ای برای براندازی آن استفاده می‌کنند. پس باید این پروژه دشمن را در براندازی نظام به صورت کامل مشاهده کرد و در این صورت جایگاه این اقدامی که اشاره کردید را می‌توان در مسأله براندازی به دست آورد. اگر ما این روند را تصحیح کردیم، یکی از حربه‌های دشمن را دفع کردیم و باید متوجه باشیم که ما در موقعیت یک جنگ نابرابر هستیم و به هیچ وجه در حالتی رها شده نیستیم. دشمنان ما در هر صورت برای ما مسئله ساز هستند. اگر ما فلان مسئله را حل کردیم، مسئله‌ای جدید در مقابل آن برای ما ایجاد می‌کنند. پس باید یک حرکت فرهنگ ساز عمیق و گسترده برای تمام اقشار جامعه به وجود آوُرد و بصیرت افراد را بالا برد و آنگاه می‌توان تمام نقشه‌های دشمن را بر باد داد و تأثیر آنها را از بین برد.

 .....   .... 

...  .....  ....  ....  ادامه دارد ...  .... رجوع شود به سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی


***حجاب باید به‌عنوان یک دغدغه انسانی مطرح شود+حجت‌الاسلام والمسلمین استادسیّد مُنذِر حکیم+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+باتصحیح و اضافات توسط  استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/674 .+کلیک کنید .


*** حجاب باید به‌عنوان یک دغدغه انسانی مطرح شود نه تنها یک دلواپسی اسلامی/ چرا از مسأله حجاب بهره‌گیری سیاسی می‌شود؟!!+http://ijtihadnet.ir/%d8%ad%d8%ac%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%a8%d9%87%e2%80%8c%d8 .+شبکه اجتهاد+کلیک کنید .

 

 






*** یادنامه مرحوم حجت الاسلام دکتر سید علی شفیع پور حسینی گیلانی آستانه ای نیاکویی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/667+کلیک کنید .

 

پیام تسلیت هیأت رئیسه دانشگاه تفرش در پی درگذشت دکتر سیدعلی شفیع پور حسینی رئیس بسیج اساتید دانشگاه

14 تیر 1399 | 08:46 

 

دکتر سیدعلی شفیع پور حسینی، عضو هیات علمی، مدیر گروه معارف و رئیس بسیج اساتید دانشگاه تفرش دعوت حق را لبیک گفت.
پیام تسلیت هیأت رئیسه دانشگاه تفرش در پی درگذشت دکتر سیدعلی شفیع پور حسینی رئیس بسیج اساتید دانشگاه

انا لله و انا الیه راجعون


با نهایت تأسف و تأثر اطلاع یافتیم که استاد ارجمند و رئیس بسیج اساتید دانشگاه تفرش ، حجت الاسلام  دکتر سید علی شفیع پور حسینی ، که عمری را در راه خدمت به نظام تعلیم و تربیت و آموزش عالی کشور سپری کرد، رخ در نقاب خاک کشید.

سال‌ها خدمت در گروه معارف و همچنین رئیس بسیج اساتید دانشگاه تفرش، از جمله خدمات ارزشمند و باقیات الصالحات عمر پربرکت ایشان است.


هیأت رئیسه دانشگاه تفرش ضمن ابراز تأثر عمیق، درگذشت این استاد برجسته را به خانواده معزّی، عموم استادان، کارکنان و دانشجویان تسلیت گفته، برای روح آن مرحوم رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان ایشان ، صبر و سلامتی از خداوند متعال مسألت می‌نماید.

 

                                                                                      هیأت رئیسه دانشگاه تفرش

http://tafreshu.ac.ir/fa/news/5418/%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85-%D8%AA%D8%B3%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D9%87%DB%8C%D8%A3%D8%AA- .

 

**************************

 

*** پیام تسلیت آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی  به مناسبت  در گذشت حجت الاسلام دکتر سید علی  شفیع پور حسینی گیلانی


بسم الله الرحمن الرحیم . انا لله و انا الیه راجعون . بازگشت همه به سوی خداست .حجت الاسلام دکتر سید علی شفیع پور حسینی گیلانی آستانه ای نیاکویی مُتولّد 1353 «ه.ش» که از اساتید دانشگاه تفرش بوده در تاریخ 13 تیر 1399  در قم به علت ایست و سکته قلبی در ایام دهه کرامت دار فانی را وداع گفت و بعد از اقامه نماز توسط آیت الله شیخ محسن فقیهی بر پیکرش و مراسم تشییع ، در آرامستان بهشت معصومه قم ، قسمت قبور علماء و شهدا ، قطعه شماره 33  ، آرمید و به خانه ابدی جایگرفت . رحلت این عزیز از دست رفته را به علماء و طلّاب و فضلای گیلانی و به عموم آشنایان و منسوبین  مخصوصا به خانواده مکرّم و داغدارش تسلیت عرض نموده و  غفران و رحمت خاصّ الهی را برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان را از خداوند متعال مسئلت داریم . روحش شاد . شادی روحش صلوات .

+


** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

 

 

***پیام تسلیت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی به مناسبت درگذشت حجت الاسلام دکتر سید علی شفیع پور گیلانی آستانه ای نیاکویی+پایگاه اندیشوران حوزه+http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=17507 .+کلیک  کنید .

 



************************************

*** موضوعات و عناوین فقهی و اقتصادی و اعتقادی و سیاسی و تحلیلی شبکه اجتهاد+مشهد مقدس+تنظیم توسط استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+رجوع کنید به سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/639 .+کلیک کنید .

*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

*** مطالب حضرت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/623 . +کلیک کنید

 

***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید

 

*** تفسیر سوره کهف توسط آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+ بر اساسِ «متنِ عربی کتابِ اَلمیزان جلد 13.علامه طباطبایی»+سایت سعادت میرقدیم ها+کلیک کنید  +

http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .

 
***مقصوداز رَحِم دربحث لزوم ووجوب صِلَه اَرحام چیست؟+آیت الله محمد جوادفاضل لنکرانی+با اصلاحات  و حواشی  و اضافات توسط : آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/628 .+کلیک کنید .


***بیست نُکته در رابطه با قتل فجیع رُومینا اَشرفی حَویقی تالشی گیلانی توسط پدرش+نوشته دکتر احمد حاجی ده آبادی دانشیار دانشگاه تهران+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/651 .+کلیک کنید .

 

***مَقبُوله عُمَر بْن حَنْظَلَه و مَشهُورَه اَبُو خَدیجَه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/653 .+کلیک کنید .

 

***راویان حدیث+راویان ثِقَه+راویانِ ضعیف+معیارهای حدیث شناسی+علم رجال و حدیث+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/659 .+کلیک .

 


*** چرا پدر در قتل فرزندش قصاص نمیشود؟!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی +سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/654 .+کلیک کنید .

 

***شعار رهایی : نمی توانم نفس بکشم+جُورج فلوید (George Floyd)+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/660 .+کلیک کنید .


***چراآیت الله بروجردی درباره اعدام نوّاب صفوی و...توسط شاه کاری نکرد؟!!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/5136/ .+کلیک کنید .

 

**** آیاامام حسین(ع)برضدایرانیان وشیعیان ایرانی سخن گفته است؟!!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی +http://hakim-askari.rozblog.com/post/637 .

 

*** ترانه عشق +پایگاه اندیشوران حوزه +آیت الله سید اصغر سعادت میر قدیم لاهجی+http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=12070 ..+کلیک کنید .

 

*** عشقنامه +از استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/647 ..+کلیک کنید .

 

*** ادله اِعتِبارِابزارِجدیدمثل تلسکوب دررُؤیتِ هِلالِ ماهِ قمری+آیت الله شیخ محمدجوادفاضل لنکرانی+با اصلاحات و اضافات و توضیحات لازم توسّط آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری لشت نشایی  گیلانی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/650 .+کلیک کنید .


***پاسخ استاد محمدجوادفاضل لنکرانی به استادسید مصطفی محقّق داماد+ اصلاحات و اضافات و توضیحات لازم توسّط : استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/658 .+کلیک کنید .


***عشقنامه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه+http://saadat.andishvaran.ir/fa/Notes.html .+کلیک کنید .


 

***فیش‌های بیانات امام خامنه ای+https://farsi.khamenei.ir/newspart-print?mid=1&npt=8 .+کلیک .

 


*** یادنامه مرحوم حجت الاسلام دکتر سید علی شفیع پور حسینی گیلانی آستانه ای نیاکویی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/667+کلیک کنید .

 



 webnasimemarefat

***نسیم معرفت***


به نام خدا


***  نقد استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی به سخنان حجت الاسلام دکترداوود فِیرحی زنجانی دررابطه بابررسی اندیشه های امام خمینی(نظریه نصب و کشف)


وَ هُوَ عَلِیمٌ بِذاتِ الصُّدُورِ  : و او به آنچه در سینه ها «از نیت ها و انگیزه ها» وجود دارد داناست . (سوره حدید آیه 6)


جناب حجت الاسلام آقای دکتر داوود فِیرحی عزیز : سلام علیکم


«هفته نامه حریم امام یا نشریه حریم امام»  اگر چه عموما حاوی مطالب ارزنده ای است ولی گاهی  مطالبی در آن درج می شود که حریم امام عزیز در آن رعایت نمی شود و یا شکسته می گردد . مصاحبه ای که از جنابعالی در این هفته نامه  در تاریخ بیست و دوم خرداد 1399 به شماره 413 منتشر شده  در تاریخ 29 تیر 1399 دیدم و خواندم و از مطالب ناصواب و چه بسا ضد انقلابی که بیان داشتید و نیز مغالطه ها و خلط مبحث های متعددی که نمودید تأسف خوردم . از شما به عنوان یک پژوهشگر که سال های طولانی از فضای بوجود آمده بعد از انقلاب و تحقق نظام جمهوری اسلامی استفاده کرده اید و با وجود همه رهنمودهای متعالی و روشنگرانه امام خمینی «ره» و جانشین برحقّش امام خامنه ای که در دسترس است ، بعید و شگفت آور است که سخنان و نظراتی ارائه دهید که بر ضد رهنمود ها و فرامین و سخنان و اندیشه های بلند و نورانی امام خمینی «ره» و امام خامنه ای باشد . جنابعالی بابرداشت های غیرمنطقی و ناصوابی که از مقوله ولایت فقیه و نوع تفسیر آن داشتید نتائج غلط و نادرستی گرفتید که برخی از آن ها را در پایان مطالبی که ارائه میدهم خواهم آورد  لذا جهت نقد و اعتراض و اشکال به سخنان شما  نکاتی عرض می کنم که امید است مورد توجه قرار داده تا خدای ناکرده دچار اعوجاجات بیشتری نشویم و نشوید  . «اِن شاءَ الله» :

1- : تغییرات بر دوقسم است : 1- تغییرات مُثبت که سبب رشد و تعالی است  2- تغییرات منفی و مُخرِّب که باعث انحراف و انحطاط  و عقب ماندگی و سقوط است .  تفسیر نیز بر دو نوع است : 1- تفسیر درست که منطبق با چارچوب های منطقی و متعارف و مطابق با اسلوب و قواعد فهمِ سخن است  2- تفسیر نادرست که خارج از چارچوب ها و قواعد و ضوابط می باشد . در اندیشه های  اصیل و بنیادین و متعالی حضرت امام خمینی «ره» که نگاه ژرف و عمیق و  همه جانبه و جهانی به مسائل داشته  است جای تغییر و دگرگونی نیست ولی نیاز به تبیین و روشنگری و یا تفسیر درست برای مردم در سطح داخل و خارج دارد مثل مسئله ولایت فقیه که باید درست تبیین و تشریح و تفسیر گردد و اما اندیشه ها و نظراتی که به حسب شرایط و حوادث خاص بیان فرمودند چه بسا ممکن است که نیاز به تغییر و تبدیل باشد

2- اینکه به نحو کلی بگوییم که اندیشه امام «ره» بد اجرا شده و یا چرا بد اجرا شده ، صحیح نیست . اگر منظورتان از بد اجرا شدن همان مسئله تفسیر موضوع ولایت فقیه و به عبارت دیگر «نظریه نصب و کشف» و به قول شما تفسیر سُنّتی غیر مُدرن و غیر دموکراتیک از ولایت فقیه است به جنابعالی می گوییم که اشتباه می کنید . از کجا معلوم می شود که تفسیر شما و امثال شما از ولایت فقیه درست است تا اندیشه امام طبق تفسیر امثال شما بد اجرا نشود !! اشتباه شما این است که «نصب» را به معنای «انتخابِ مردم» معنا می کنید در حالی که انتخاب مردمی غیر از انتصاب الهی و مشروعیت الهی است . آنگونه که از ادلّه ولایت فقیه استفاده می شود آن است که ولی فقیه و حاکم اسلامی که جانشین معصوم (عَلَیهِ السَّلامُ) است منصوبِ خدا از بین فقهاء است و رجوع مردم و رأی آنها به نحو مستقیم یا غیر مستقیم (از طریق خبرگان رهبری) به وَلیِّ فقیه جامع الشرایط در واقع کاشف از این معنا می باشد که بیان شد .  پس باید توجه داشت که حقِّ حاکمیّت واقعی ولی فقیه جامع الشرایط. یک امر تشریعی انتصابی الهی می باشد نه انتخابی اعتباری مردمی که بعدا در این رابطه توضیح بیشتری خواهم داد . بعلاوه می توان گفت که از دید جنابعالی و امثالتان ممکن است بد اجرا شده باشد ولی از دیدگاه بنده و دیگران چنین نباشد. جایی که یک مسئله ای مثل ولایت فقیه از نظر نوع تفسیر ، نظر موافق و مخالف دارد و  امکان تفسیرهای مختلف داشته باشد چطور شما طبق تفسیرتان به طور جزمی بیان می کنید که بد اجرا شده است ؟!!

  3- خطر انحراف از خطوط اصلی مسیر و راه امام راحل «ره» را که از سوی مُدّعیان راه امام احساس می شد مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای چند سال پیش (14 خرداد1394) در حرم امام خمینی «ره»  گوشزد نمودند و  بیان کردند و مسیر صحیح خط و راه امام راحل و راه های جلوگیری از انحراف از خط اصیل امام را تبیین نمودند . مقام معظم رهبری در 14 خرداد 1394 در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی «ره» در حرم آن بزرگوار بیانات مهمّی در باره خطر تحریف امام راحل و لزوم بازخوانی مبانی و اصول و اندیشه های ناب ایشان ایراد فرمودند که بخشی از آن بیانات روشنگرانه را در اینجا ذکر می نمایم : (« امّا مطلبی که به مناسبت چهاردهم خرداد برای برادران و خواهران عزیزی که در این جلسه‌ی عظیم و باشکوه حضور دارند و نیز برای ملّت ایران آماده کرده‌ام، طبق معمول بحثی درباره‌ی امام بزرگوار ما است. سخن در این‌باره زیاد گفته‌ایم امّا همچنان جای سخن درباره‌ی این مرد بزرگ باقی است. آنچه امروز به شما عرض میکنم تحت عنوان «تحریف شخصیّت امام» است. آیا شخصیّت‌ها هم قابل تحریفند؟ معمولاً عنوان تحریف را و اصطلاح تحریف را درباره‌ تحریف متون به کار میبریم؛ آیا شخصیّت‌ها را هم میشود تحریف کرد؟ بله. تحریف شخصیّت‌ها به این است که ارکان اصلی شخصیّت آن انسان بزرگ، یا مجهول بماند، یا غلط معنا شود، یا به‌صورت انحرافی و سطحی معنا شود؛ همه‌ اینها برمیگردد به تحریف شخصیّت. شخصیّتی که الگو است، امام و پیشوا است، رفتار او، گفتار او برای نسلهای بعد از خود او راهنما و رهنمود است، اگر تحریف شود زیان بزرگی به‌وجود خواهد آمد. ... بدیهی است بحث ما بر مبانی فکری امام است؛ بحث بر سر تصمیم‌های مقطعی و مربوط به زمان یا مکان نیست؛ بحث بر سرِ آن شاکله‌ی اصلی تفکّر امام بزرگوار ما است؛ این را میخواهیم درست بشناسیم. ...  منظومه‌ی فکری امام دارای خصوصیّات کامل یک مکتب فکری و اجتماعی و سیاسی است. اوّلاً متّکی و مبتنی بر یک جهان‌بینی است که این جهان‌بینی عبارت است از توحید. همه‌ فعّالیّت او، همه‌ منطق او مبتنی بود بر توحید که زیربنای اصلی همه‌ تفکّرات اسلامی است.خصوصیّت دیگر این منظومه‌ی فکری که آن را به‌صورت یک مکتب به معنای واقعی کلمه در می‌آورد، این است که منظومه‌ی فکری امام به‌روز بود؛ مسائل مورد ابتلای جوامع بشری و جامعه‌ی ایرانی را مطرح میکرد و مخاطبان، آن را حس میکردند. در مکتب فکری امام، ضدّیت با استبداد و ضدّیت با استکبار حرف اوّل را میزند؛ این آن چیزی است که ملّت ایران هم آن را حس میکرد، ملّتهای مسلمان دیگر بلکه ملّتهای غیر مسلمان [هم‌] آن را حس کردند؛ برای همین این دعوت گسترش پیدا کرد. ....  اگر ملّت ایران بخواهد به آن هدفها برسد، بخواهد این راه را ادامه بدهد، باید راه امام بزرگوار را درست بشناسد، اصول او را درست بشناسد، نگذارد شخصیّت امام را تحریف کنند، که تحریف شخصیّت امام، تحریف راه امام و منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملّت ایران است. اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای نکرده عمداً به کنار بگذاریم، ملّت ایران سیلی خواهد خورد.»)

4- اگر ایشان یعنی مقام معظّم رهبری از تفسیر ولایت فقیه به آن معنایی که جنابعالی احساس خطر می کنید و آن را ضد دموکراسی قلمداد می نمایید ، احساس خطر و انحراف می کرد حتما طی این سال های طولانی که اشراف بر امور مهمه کشور و نظام و انقلاب دارند ، هشدار می داد در حالی که چنین هشدارهایی در این باره ندادند

5- خطر انحراف از اندیشه های امام خمینی «ره» در نظام اسلامی با توجه به اهمیت بالا و سرنوشت سازی که دارد در وهله اول از سوی وَلیِّ فقیه زمان مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای تبیین می گردد ولی تاکنون ایشان در باره تفسیر ولایت فقیه به معنایی که فقیهِ حاکم ، منصوبِ خدا از بین فقهاء است که بعد از رجوع مردم به او این معنا کشف می شود که همان «نظریه نصب و کشف است»، موضع گیری نکردند و نگفتند که این تفسیر غلط و اشتباه و برخلاف اندیشه امامِ راحل و ضد دموکراسی است و باعث بُن بست در نظام اسلامی است آنگونه که شما ادعا می کنید !! 

6- اینکه شما می گویید که نظام اسلامی با تفسیر ولایت فقیه به نظریه نصب و کشف به بُن بست رسیده و یا یکی از راه های بُن بست است و در داخل و خارج دچار بحران و مشکل شده یا می شود بر خلاف دیدگاه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای است که جانشین شایسته امام خمینی می باشد . لطفا بفرمایید که در این زمینه شما بهتر می فهمید یا وَلیِّ فقیهِ زمان یعنی  امام خامنه ای؟!!  شما روشن کنید و صریح بیان نمایید که آیا تابع ولیّ فقیه زمان هستید یا نه ؟!! اگر هستید چرا سخنان و اظهار نظرهایی بر ضد نظر و دیدگاه ولیّ امر مسلمین بیان می کنید ؟!! چرا می گویید که بواسطه تفسیر ولایت فقیه بر اساس نصب و کشف ، نظام به بُن بست رسیده است ؟!! در حالی که این سخن ناروای شما بر خلاف نظر امام خامنه ای است و  رهبری عزیز نیز این تفسیر را خلاف اعلام نکرده است .  مقام معظم رهبری در شهریور سال 1397 در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در بخشی از سخنان خود فرمودند : (« براساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، دستگاه‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی با حمایت مالی قارون‌های منطقه اطراف کشور ما، تشکیلاتی را برای این جنگ رسانه‌ای راه‌اندازی کرده‌اند و به طور جدی در حال برنامه‌ریزی و تلاش برای آلوده کردن فضای تبلیغاتی و فکری جامعه هستند. اهداف این جنگ رسانه‌ای، ایجاد اضطراب، یأس، ناامیدی و احساس بُن بست و بدبین کردن مردم نسبت به یکدیگر و نسبت به دستگاه‌های مسئول و همچنین بیشتر و بزرگ‌تر نشان دادن مشکلات اقتصادی در ذهن جامعه است. ...البته از دشمن توقعی جز رذالت نیست اما باید مراقب باشیم، ما به این فضاسازی‌ها برای آلوده کردن ذهن مردم، کمک نکنیم. ... بیان این موضوع به عنوان رجزخوانی نیست بلکه با اطلاع دقیق می‌گوییم که کشور در حال حرکت به سمت مفاهیم و آرمانها و حقایق انقلابی است، اگرچه ممکن است سرعت حرکت، آنگونه که انتظار می‌رود نباشد اما نظام در زمینه‌های گوناگون علمی، صنعتی، عزت سیاسی، رشد فکری و معنوی، حرکت رو به جلو دارد و پیشرفت‌های خوبی روی داده است. حضور گسترده جوانان در راهپیمایی اربعین، اعتکاف، نماز جماعات دانشگاه‌ها و جلسات ماه رمضان، نشان‌دهنده پیشرفت در زمینه‌های معنوی است. چرا این نکات مثبت و پیشرفتها را نبینیم؟ این حقایق باید دیده، تحلیل و گفته شوند بویژه از جانب کسانی که مخاطبان زیادی دارند. .... اگر در مقابل دشمنان بایستیم، مجبور به عقب‌نشینی خواهند بود و به توفیق الهی استکبار را به زانو در خواهیم آورد و این الگو را به همه دنیا نشان خواهیم داد که اگر طرفداران اسلام آماده دفاع و مجاهدت باشند، قطعاً پیروز خواهند شد.»)

7- باید بیان کنید که منظور سخن و عبارت شما از اینکه گفتید «اندیشه امام توسط برخی از شاگردان امام  و تحت تأثیر شرایط خاصی که بعد از فوتشان پیدا شد بخصوص کسانی که در قدرت بودند سُویه دموکراتیک خود را از دست داد و به عبارتی ضد دموکراسی شد» چیست؟  شرایط خاصّ چه بود ؟! برخی شاگردان امام که به قول شما مخصوصا کسانی که در قدرت بودند اندیشه امام را ضد دموکراتیک کردند چه کسانی بودند و هستند؟!! باید این شاگردان ضد دموکراسی  را معرفی کنید !! احتمالاََ شاید منظورتان امثال آیت الله محمد تقی مصباح یزدی و آیت الله محمد مُؤمن و آیت الله احمد جنتی و آیت الله محمد یزدی و آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای و ... باشد !!!

8- کسانی که در قدرت بودند و به قول شما اندیشه امام را ضدّ دموکراتیک کردند عده ای از آنها همفکران و هم اندیشان امثال جنابعالی بودند و اگر بنای اشکال و ایراد باشد باید به امثال همفکران شما که در قدرت بودند و به قول شما اندیشه امام را بد اجرا کردند نیز باید ایراد گرفت و بر آنها نیز اعتراض کرد . چرا شما اشاره ای به آنها نکردید و نمی کنید؟! کسانی که بر مَسند قدرت در نظام اسلامی بودند و هستند معمولا فقط از یک طیف خاصّ و یا جناح خاص نبوده و نیستند بلکه آمیخته ای از جناح ها و احزاب بودند اگر چه برخی از دولت هایی که به قدرت رسیدند سعی داشتند که رُقبای خود را از صحنه خارج کنند !!

9- اینکه می گویید : («...اما اندیشه امام توسط برخی از شاگردان ایشان و تحت تأثیر شرایط خاصّی که بعد از فوتشان پیدا شد، سُویه دموکراتیک خود را از دست داد») این مطلب شما صِرف یک ادّعای غیر واقعی است و در واقع آنچه که از اندیشه حضرت امام خمینی «ره» در مقام عمل پیاده شده و می شود و جانشین بحقّش نیز نظارت دقیق دارد هیچ تضادی با جنبه دموکراتیک و جمهوریّت نظام ندارد اگر چه ولایت فقیه را به رَغم دیدگاه شما به معنای نصب و کشف تفسیر نماییم !! به نظر می رسد که اول و آخِر حرف شما و عُقده جنابعالی در این مصاحبه انحرافی و منحرف کننده و دشمن شاد کُن ، نظریه نصب و کشف در مقوله ولایت فقیه است و شما سعی دارید که این نظریه و تفسیر را انحرافی و ضد دموکراتیک و موجب بُن بست نظام معرفی کنید  ولی  به نظرم این شعر ابونُواس (شاعر عرب) برای جنابعالی صادق است که گفت : حَفِظتَ شَیئاً وَ غابَت عَنکَ اَشیاءُ  . آیا واقعا این نظریه نصب و کشف در باب ولایت فقیه  باعث مشکلات داخلی و خارجی و به تعبیر غلط شما «بُن بست» برای نظام شده یا اینکه بی تعهّدی و عدم بصیرت و ضعف مدیریتی برخی از مسؤلان و دلدادگان به اجانب و ضعف های نظارتی و نیز فشارها و تحریم های ظالمانه  مستکبران و دشمنان اسلام و انقلاب و همچنین قلم ها و بیان های مسموم و دشمن شادکُن برخی از خواصّ و اصحاب قلم و رسانه سبب خسارت ها و زیان ها و مشکلات  برای کشور و نظام شده است ؟!! چرا جنابعالی چشم خود را نسبت به این مسائل بستید و چرا از این حقایق و واقعیات تلخ غافل هستید ؟!!  آقای محترم ، مشکل از این جهات و مانند آن هاست که بیان کردم نه مسئله نظریه نصب و کشف !!!

10- شایسته است که در اینجا به بررسی «نظریه نصب» و «نظریه انتخاب» در باب ولایت فقیه بپردازم تا برخی ابهام ها زدوده شود  . یکی از سؤال های اساسی در باره موضوع ولایت فقیه آن است که آیا ولایت فقیه انتصابی تشریعی الهی است یا انتخابی اعتباری مردمی ؟! در پاسخ به این سؤال باید توجه داشت که حقِّ حاکمیّت واقعی وَلیِّ فقیه جامع الشرایط. یک امر انتصابی الهی می باشد نه انتخابی مردمی . حتی اگر مردم به او مراجعه نکردند ، شایستگی حقّ حاکمیّتش سلب نمی شود ....

 

.....  .....  ادامه اش را در سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی دنبال نمایید

 

***  نقد استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی به سخنان حجت الاسلام دکترداوود فِیرحی زنجانی دررابطه بابررسی اندیشه های امام خمینی(نظریه نصب و کشف)+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/671 .+کلیک کنید ..

 

************************************

 

*** مطالب حضرت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/623 . +کلیک کنید

 

***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید

 

 



.: Weblog Themes By Pichak :.



بازدید امروز: 113
بازدید دیروز: 74
کل بازدیدها: 246147

تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک

  • خرید رپورتاژ آگهی دائمی | خرید رپرتاژ آگهی
  •